Ankieta znajomości Kodeksu Dobrych Praktyk
Dane analityczne dot. osoby ankietowanej

Podmiot reprezentowany: (GW lub Projektant lub inny)*

Zajmowane stanowisko pracy: (np. członek zarządu, kierownik ds. ofertowania, dyrektor projektu itp.)*

Udział w projektach „Zaprojektuj i Buduj”*

Doświadczenie zawodowe (w latach)*

Ankieta

1. Czy wiesz, że w wyniku wspólnej inicjatywy Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa i Związku Ogólnopolskiego Projektantów i Inżynierów powstał „Kodeks Dobrych Praktyk dla projektów infrastrukturalnych realizowanych w formule Projektuj i Buduj” (KDP)?

Z uwagi na: Ø brak standardów współpracy pomimo kilkunastu lat doświadczeń w realizacji inwestycji w formule Projektuj i Buduj Ø potrzebę promowania zasad partnerstwa, lojalnej współpracy i uczciwej konkurencji (na każdym z poziomów Zamawiający Publiczny – Generalny Wykonawca – Projektant) Ø potrzebę doskonalenia w przedsiębiorstwach zasad SDG PZPB i ZOPI podpisały w czerwcu 2024r. Kodeks Dobrych Praktyk

Czy twoja organizacja posiada wdrożone wewnętrzne procesy zarządzania informacją (np. ISO 27001)?

3. Czy wiesz, że KDP wymaga aby alokacja ryzyk w umowie GW – Projektant była spójna z alokacją ryzyk przypadających na GW wg obowiązującej matrycy ryzyk (uchwała 3/2016 Rady Ekspertów przy MI)?

KDP wymaga, aby alokacja ryzyk w umowie o prace projektowe, w zakresie w jakim ma to zastosowanie do prac projektowych, mieściła się w granicach ryzyk przypisanych GW mocą uchwały Nr 3/2016 Rady Ekspertów przy Ministrze Infrastruktury do spraw działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji drogowych, z dnia 21 września 2016 r. w sprawie przyjęcia alokacji ryzyk w kontraktach na roboty inżynieryjne liniowe w modelu „zaprojektuj i wybuduj”.

Czy w twojej organizacji stosujecie powyższą zasadę? Wskaż, w jaki sposób.