Nowe spojrzenie na identyfikację wizualną PZPB
Odświeżenie logo, uporządkowanie kolorów, uspójnienie identyfikacji w materiałach graficznych. Zmiany ewolucyjne bez nadmiernej rewolucji. Z jasnym kierunkiem i czytelnym, silnym przekazem. Polski Związek Pracodawców Budownictwa przechodzi proces uporządkowania identyfikacji wizualnej.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na zmiany?
Znak PZPB był przez lata rozpoznawalny, ale występował w wielu wersjach i układach – często bez spójności, z różnym doborem kolorów i typografii. Tracił przez to siłę przekazu. Kolorystyka była zbyt rozbudowana, a forma trudna do powielania w różnych kontekstach stosowania – od dokumentów funkcjonujących na co dzień, przez gadżety promocyjne po identyfikację wydarzeń.
Zmiany są odpowiedzią na realne potrzeby: chcemy, by znak PZPB był bardziej przejrzysty, nowoczesny i funkcjonalny – przy jednoczesnym zachowaniu jego dotychczasowej tożsamości i rozpoznawalności.
Czego dotyczy odświeżenie?
Idąc tą myślą nie wprowadzaliśmy rewolucji. Założenie przy wprowadzaniu zmian identyfikacji polegało na uproszczeniu znaku przy jednoczesnym nie traceniu rozpoznawalnej formy. Po kilku miesiącach pracy stopniowo zaczynamy wprowadzać w komunikację Związku nowe elementy:
To wszystko z myślą o większej spójności i przejrzystości – także w przyszłych projektach komunikacyjnych.
Zmiany które współgrają z wartościami PZPB
Projektując zmianę stawialiśmy na osadzeniu ich w wartościach na jakich opiera się Polski Związek Pracodawców Budownictwa.
Nowoczesność
PZPB działa w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym i ekologicznym. Za tą nowoczesnością także powinna podążać nasza identyfikacja wizualna.
Stabilność
Związek jest instytucją o ugruntowanej pozycji, działającą konsekwentnie od lat. Symbol zawarty w sygnecie jest ponadczasowy.
Budownictwo jako podstawa działań
Budownictwo jest rdzeniem – ale obok niego równie ważne miejsce zajmują dziś infrastruktura i energetyka czy obronność. W tych wszystkich przestrzeniach działa PZPB. Nowe zmiany pomogą wydzielić te obszary także pod kątem komunikacji wizualnej.
Ewolucja a nie rewolucja
Czyli podstawa filozofii działania Związku. Odzwierciedla się to także w logo. Obecny znak został uporządkowany, wpisany w siatkę, bez drastycznych zmian kształtów czy symboliki.
Nowe logo – spójne, czytelne, otwarte na przyszłość
Nowe logo PZPB zostało zaprojektowane tak, by lepiej wspierać komunikację wizualną Związku, a nie ją dominować. Jest neutralne w swoim założeniu oraz łatwe do wdrożenia w różnych przestrzeniach – od mediów cyfrowych po oficjalne dokumenty.
Podziękowania
Projekt odświeżonej identyfikacji wizualnej PZPB – w tym nowego logo, wytycznych graficznych oraz strony internetowej – został zrealizowany przez Macieja Dukatę (dukatastudio.pl), przy bliskiej współpracy z zespołem PZPB.
Dziękujemy wszystkim Członkom Związku za cenny feedback, a szczególnie Ninie Vincenz-Krajewskiej, Rzecznikowi PZPB, za koordynację prac i zaangażowanie w każdy etap projektu.