Aktualności

Nowe spojrzenie na identyfikację wizualną PZPB

Odświeżenie logo, uporządkowanie kolorów, uspójnienie identyfikacji w materiałach graficznych. Zmiany ewolucyjne bez nadmiernej rewolucji. Z jasnym kierunkiem i czytelnym, silnym przekazem. Polski Związek Pracodawców Budownictwa przechodzi proces uporządkowania identyfikacji wizualnej.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na zmiany?

Znak PZPB był przez lata rozpoznawalny, ale występował w wielu wersjach i układach – często bez spójności, z różnym doborem kolorów i typografii. Tracił przez to siłę przekazu. Kolorystyka była zbyt rozbudowana, a forma trudna do powielania w różnych kontekstach stosowania – od dokumentów funkcjonujących na co dzień, przez gadżety promocyjne po identyfikację wydarzeń.

Zmiany są odpowiedzią na realne potrzeby: chcemy, by znak PZPB był bardziej przejrzysty, nowoczesny i funkcjonalny – przy jednoczesnym zachowaniu jego dotychczasowej tożsamości i rozpoznawalności.

Czego dotyczy odświeżenie?

Idąc tą myślą nie wprowadzaliśmy rewolucji. Założenie przy wprowadzaniu zmian identyfikacji polegało na uproszczeniu znaku przy jednoczesnym nie traceniu rozpoznawalnej formy. Po kilku miesiącach pracy stopniowo zaczynamy wprowadzać w komunikację Związku nowe elementy:

  • odświeżony, uporządkowany znak graficzny PZPB (zmieniliśmy zarówno logotyp jak i sam sygnet)

  • uproszczoną kolorystykę z przypisaną hierarchią wizualną dla elementów oraz jasne zasady jej użycia. Dodatkowo kolor pomarańczowy uzupełniliśmy w identyfikacji o nowe kolory tematyczne – dla komunikacji obszarów którymi tak naprawdę zajmuje się PZPB czyli m.in. budownictwa, infrastruktury i energetyki

  • ustandaryzowaną typografię (nie tylko w samym logo ale zmianie ulegną też wszystkie pisma PZPB)

  • wprowadzenie nowych zasad stosowania znaku w materiałach drukowanych i cyfrowych (od rollupów i okładek broszur informacyjnych po stronę www i social media)

To wszystko z myślą o większej spójności i przejrzystości – także w przyszłych projektach komunikacyjnych.

Zmiany które współgrają z wartościami PZPB

Projektując zmianę stawialiśmy na osadzeniu ich w wartościach na jakich opiera się Polski Związek Pracodawców Budownictwa.

Nowoczesność

PZPB działa w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym i ekologicznym. Za tą nowoczesnością także powinna podążać nasza identyfikacja wizualna.

Stabilność

Związek jest instytucją o ugruntowanej pozycji, działającą konsekwentnie od lat. Symbol zawarty w sygnecie jest ponadczasowy.

Budownictwo jako podstawa działań

Budownictwo jest rdzeniem – ale obok niego równie ważne miejsce zajmują dziś infrastruktura i energetyka czy obronność. W tych wszystkich przestrzeniach działa PZPB. Nowe zmiany pomogą wydzielić te obszary także pod kątem komunikacji wizualnej.

Ewolucja a nie rewolucja

Czyli podstawa filozofii działania Związku. Odzwierciedla się to także w logo. Obecny znak został uporządkowany, wpisany w siatkę, bez drastycznych zmian kształtów czy symboliki.

Nowe logo – spójne, czytelne, otwarte na przyszłość

Nowe logo PZPB zostało zaprojektowane tak, by lepiej wspierać komunikację wizualną Związku, a nie ją dominować. Jest neutralne w swoim założeniu oraz łatwe do wdrożenia w różnych przestrzeniach – od mediów cyfrowych po oficjalne dokumenty.

Podziękowania

Projekt odświeżonej identyfikacji wizualnej PZPB – w tym nowego logo, wytycznych graficznych oraz strony internetowej – został zrealizowany przez Macieja Dukatę (dukatastudio.pl), przy bliskiej współpracy z zespołem PZPB.

Dziękujemy wszystkim Członkom Związku za cenny feedback, a szczególnie Ninie Vincenz-Krajewskiej, Rzecznikowi PZPB, za koordynację prac i zaangażowanie w każdy etap projektu.

Pobierz paczkę z logotypami

Zapraszamy do pobrania odświeżonych logotypów z naszej strony www.