Termin
czwartek, 20 listopada 2025 r. | 10:00 – 12:00 | spotkanie on-line

Zapisy
Zapisz się przez formularz PZPB

Agenda
CZĘŚĆ PIERWSZA:

  1. Publikacje internetowe w celu wywarcia nacisku
  2. Naruszenie dóbr osobistych (art. 23 w zw. z art. 24 i art. 43 KC);
  3. Czyn nieuczciwej konkurencji – rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji (art. 14 UZNK);
  4. Czyn nieuczciwej konkurencji – nakłanianie do bojkotu (art. 15 UZNK).
  5. Case Study I – naruszenie dóbr osobistych dużego dewelopera w celu wywarcia presji finansowej
  6. Case Study II – wykorzystywanie mediów społecznościowych do wywarcia nacisku na kontrahenta
  7. Roszczenia przysługujące przedsiębiorcy w razie naruszenia – KC i UZNK
  8. Jak reagować? Zabezpieczenie dowodów, wezwanie do zaniechania naruszeń, wniosek o sprostowanie.
  9. Droga sądowa – wniosek o udzielenie zabezpieczenia i pozew.

CZĘŚĆ DRUGA:

  1. Mapa przestępstw – „internet jako dźwignia nacisku”
  2. Groźby i przymus w relacjach B2B – art. 190, 191 KK
  3. Nękanie i podszywanie – art. 190a KK
  4. Oszustwo, „pay-to-delete”, phishing – art. 286, 287 KK
  5. Reputacja a prawo karne – art. 212/216 KK (spółki publiczne: manipulacje informacją
  6. Dowody + reakcja 48 h
  7. Q&A

Prowadzący

  • r. pr. Aneta Pankowska – Partner, Szafowa Departamentu Prawa Własności Intelektualnej;
  • adw. Marcin Olchowicz – Partner, Szef Praktyki White Collar, Compliance i Postępowań Sankcyjnych.

Szczegóły organizacyjne
• Spotkanie jest bezpłatne i zostanie zorganizowane w formie zdalnej
• Link do platformy MS Teams zostanie wysłany do uczestników przed webinarium
• Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać do 19.11.2025 do godz. 12:00
• Każde zgłoszenie jest potwierdzane
• Informacji organizacyjnych udzieli: Nina Vincenz-Krajewska, n.krajewska@pzpb.com.pl, tel. 607 780 820

W artykule: