Termin
czwartek, 20 listopada 2025 r. | 10:00 – 12:00 | spotkanie on-line
Zapisy
Zapisz się przez formularz PZPB
Agenda
CZĘŚĆ PIERWSZA:
- Publikacje internetowe w celu wywarcia nacisku
- Naruszenie dóbr osobistych (art. 23 w zw. z art. 24 i art. 43 KC);
- Czyn nieuczciwej konkurencji – rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji (art. 14 UZNK);
- Czyn nieuczciwej konkurencji – nakłanianie do bojkotu (art. 15 UZNK).
- Case Study I – naruszenie dóbr osobistych dużego dewelopera w celu wywarcia presji finansowej
- Case Study II – wykorzystywanie mediów społecznościowych do wywarcia nacisku na kontrahenta
- Roszczenia przysługujące przedsiębiorcy w razie naruszenia – KC i UZNK
- Jak reagować? Zabezpieczenie dowodów, wezwanie do zaniechania naruszeń, wniosek o sprostowanie.
- Droga sądowa – wniosek o udzielenie zabezpieczenia i pozew.
CZĘŚĆ DRUGA:
- Mapa przestępstw – „internet jako dźwignia nacisku”
- Groźby i przymus w relacjach B2B – art. 190, 191 KK
- Nękanie i podszywanie – art. 190a KK
- Oszustwo, „pay-to-delete”, phishing – art. 286, 287 KK
- Reputacja a prawo karne – art. 212/216 KK (spółki publiczne: manipulacje informacją
- Dowody + reakcja 48 h
- Q&A
Prowadzący
- r. pr. Aneta Pankowska – Partner, Szafowa Departamentu Prawa Własności Intelektualnej;
- adw. Marcin Olchowicz – Partner, Szef Praktyki White Collar, Compliance i Postępowań Sankcyjnych.
Szczegóły organizacyjne
• Spotkanie jest bezpłatne i zostanie zorganizowane w formie zdalnej
• Link do platformy MS Teams zostanie wysłany do uczestników przed webinarium
• Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać do 19.11.2025 do godz. 12:00
• Każde zgłoszenie jest potwierdzane
• Informacji organizacyjnych udzieli: Nina Vincenz-Krajewska, n.krajewska@pzpb.com.pl, tel. 607 780 820