Za nami kolejna edycja międzynarodowej Konferencji Polska Wizja Zero. Nowym miejscem organizacji konferencji był jeden z najnowocześniejszych ośrodków badawczych w Europie, zajmujący się badaniami z obszaru motoryzacji i badaniami urządzeń infrastruktury – Ośrodek Badawczy Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie.

Podczas crash testów i konferencji przedstawione zostały możliwości projektowania i stosowania nowoczesnych elementów infrastruktury drogowej. Szczególne zainteresowanie wywołała prezentacja rozwiązań kompozytowych firmy Alumast – zarówno słupów elektrycznych, oświetleniowych, jak i tych specjalnego przeznaczenia Smart Pole, stworzonych dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

Zagadnienie projektowania nowoczesnych barier ochronnych, tak istotne dla bezpieczeństwa na drogach zostało omówione przez Pana prof. dr hab. Mariana Klasztornego reprezentującego WAT, przedstawiciela firmy Stalprodukt, Pana Jarosława Cholewińskiego, a całkowita nowość w tym segmencie produktowym – dźwiękochłonne bariery ochronne, została zaprezentowana przez prezesa firmy Secutec, Pana Jana Droege.

Całość problematyki bezpieczeństwa na drogach została podsumowana przez przedstawicieli inicjatywy Porozumienie dla Bezpieczeństwa, zarówno podczas panelu dyskusyjnego, jak i w trakcie omówienia zagadnienia bezpieczeństwa ludzi podczas prac drogowych wykonywanych  pod ruchem.

Najbardziej dynamicznym punktem programu 2-dniowej konferencji były crash testy obrazujące różnice efektu zderzenia samochodu ze słupem tradycyjnym i tym wykonanym z kompozytu, które, pomimo niesprzyjającej aury, przyciągnęły sporo widzów.

Bardzo dziękujemy gospodarzowi spotkania – instytutowi PIMOT, firmom partnerskim: partnerowi głównemu – firmie Energy Composites, oraz partnerom konferencji – firmom fbserwis, Secutec, Wegarten, naszym patronom medialnym – miesięcznikom Autostrady, Builder, Mosty i kwartalnikowi EuroInfrastruktura XXI.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl