Polityka Prywatności
w Polskim Związku Pracodawców Budownictwa z siedzibą w Warszawie
- Postanowienia ogólne
- Administratorem danych osobowych jest Polski Związek Pracodawców Budownictwa z siedzibą:
Kaliska 23 lok. U4, 02-316 Warszawa, wpisany do Rejestru Stowarzyszeń i innych organizacji społecznych Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy, nr KRS 0000224113, NIP: 526-27-86-889, REGON: 015796734, Adres kontaktowy: daneosobowe@pzpb.com.pl, (dalej jako: „Administrator”). - Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów i kontrahentów Administratora pozyskanych w związku z jakąkolwiek współpracą Administratora z tymi osobami (dalej jako: „Klienci”). Niniejsza Polityka Prywatności jest również dokumentem o charakterze informacyjnym w zakresie przetwarzania danych osobowych Klientów przez Administratora. Przez Klientów na gruncie niniejszej Polityki rozumie się także pracowników i przedstawicieli klientów i kontrahentów Administratora, których danymi Administrator dysponuje w związku ze współpracą z klientami i kontrahentami.
- Klientami Administratora w rozumieniu niniejszej Polityki Prywatności są w szczególności:
- Firmy członkowskie oraz współpracujące – Klienci Administratora, a także ich pracownicy będący osobami fizycznymi;
- pracownicy i inne osoby fizyczne działające na rzecz klientów i kontrahentów Administratora;
- osoby fizyczne korzystające lub zamierzające korzystać ze świadczonej przez Administratora usługi newslettera (dalej jako: „Newsletter”) dostępnej na stronie internetowej Administratora wwpzpb.com.pl (dalej jako: „Strona Internetowa”) lub w mailingu skierowanym do Klientów,
- Przetwarzanie danych osobowych u Administratora odbywa się w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i europejskiego, w twym w szczególności w sposób zgodny z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L nr 119, str. 1, dalej jako: „RODO”).
- Rodzaje przetwarzanych danych osobowych
- W ramach współpracy z Klientami Administrator przetwarza następujące dane osobowe Klientów:
- imię i nazwisko / firma / stanowisko
- telefon kontaktowy;
- adres e-mail;
- adres: ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj;
- numer NIP;
- Podanie danych osobowych wskazanych w punkach 2.1.1-2.1.5 powyżej jest całkowicie dobrowolne. Każdemu Klientowi przysługują określone w niniejszej Polityce Prywatności uprawnienia względem jego danych osobowych zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
- W celu świadczenia usługi Newslettera Klient podaje dane, o których mowa w punkcie 2.1.1. i 2.1.3 powyżej. Podanie przedmiotowych danych osobowych jest konieczne do korzystania z usługi Newslettera – ich niepodanie przez Klienta spowoduje, że usługa Newslettera nie będzie mogła być świadczona.
- Cele przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celu nawiązania i utrzymania relacji z Klientem oraz w celu świadczenia usługi Newslettera, w tym m.in. w celu:
- nawiązywania i utrzymywania bieżących kontaktów z Klientem, w tym w szczególności w celu zapewnienia efektywnej obsługi Klienta;
- wypełnienia prawnych obowiązków ciążących na Administratorze, w tym dotyczących np. rozliczeń podatkowych;
- świadczenia usługi Newslettera dostępnej na stronie Internetowej.
- Ponadto, dane osobowe Klientów mogą być przetwarzane w celach marketingowych związanych z produktami i usługami własnymi Administratora lub w innych celach, na które dany Klient wyrazi zgodę w ramach współpracy z Administratorem.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celu nawiązania i utrzymania relacji z Klientem oraz w celu świadczenia usługi Newslettera, w tym m.in. w celu:
- Podstawy przetwarzania danych osobowych
- Podawanie danych osobowych przez Klientów jest dobrowolne, przy czym w pewnych sytuacjach może być konieczne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się na podstawie przepisów prawa, tj. w szczególności gdy:
- jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (np. obowiązku podatkowego);
- jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora (np. marketing własnych produktów lub usług Administratora, dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym).
- Ponadto, przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się na podstawie zgody wyrażonej przez Klienta, w tym m.in. w procedurze korzystania z usługi Newslettera.
- Każdemu Klientowi w każdej chwili przysługuje prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej wycofaniem, jak również nie wpływa na przetwarzanie danych osobowych na podstawie innej aniżeli zgoda Klienta.
- Zgodę we własnym imieniu mogą wyrazić jedynie Klienci w wieku co najmniej 16 lat. W przypadku osób poniżej 16. roku życia, wymagana jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych.
- Okres przechowywania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, w jakich są one przetwarzane, w tym w szczególności przez okres:
- potrzebny do podjęcia działań przed zawarciem umowy, zmierzających do jej zawarcia;
- realizacji umowy zawartej z Administratorem oraz okres, w którym Klientowi lub Administratorowi przysługują jakiekolwiek uprawnienia lub roszczenia związane z jej wykonaniem (w tym przez okres przedawnienia roszczeń oraz jeden rok po upływie okresu przedawnienia);
- wysyłania Newsletter’a oraz okres przedawnienia roszczeń z tytułu usługi Newslettera i jeden dodatkowy rok po upływie okresu przedawnienia;
- realizacji wymagań ustawowych nałożonych na Administratora.
- Po upływie okresu przechowywania danych osobowych zostaną one niezwłocznie usunięte przez Administratora, z wyjątkiem danych osobowych wykorzystywanych w celach marketingu bezpośredniego – ich przetwarzanie trwać będzie do czasu zgłoszenia przez Klienta sprzeciwu co do przetwarzania tych danych.
- Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, w jakich są one przetwarzane, w tym w szczególności przez okres:
- Odbiorcy danych osobowych
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- upoważnionym przez Administratora osobom zatrudnionym u Administratora lub współpracującym z Administratorem na podstawie umów cywilnoprawnych;
- podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie i w imieniu Administratora oraz osobom upoważnionym, zatrudnionym w tych podmiotach (np. usługi firm zewnętrznych, podwykonawców, doradców prawnych, doradców finansowych lub księgowych, dostawców usług IT itp.);
- organom państwowym lub innym podmiotom publicznym, w celu spełnienia wymogów prawnych.
- Przekazywanie lub udostępnianie danych osobowych Klientów odbywa się z poszanowaniem praw Klientów oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- Środki ochrony danych osobowych
- Administrator chroni dane osobowe Klientów przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich, jak również zapewnia środki organizacyjne i prawne zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, mające na celu zagwarantowanie poufności danych osobowych Klientów oraz ich wykorzystanie w sposób uniemożliwiający dostęp do tych danych ze strony osób nieuprawnionych.
- Administrator wdraża i stosuje odpowiednie rozwiązania techniczne mające na celu ochronę danych osobowych Klientów. W szczególności Administrator stosuje najwyższej jakości zabezpieczenia techniczne i informatyczne, oraz zabezpieczenia fizyczne.
- Uprawnienia Klientów odnośnie do danych osobowych
- Każdy Klient może złożyć reklamację dotyczącą przetwarzania jego danych osobowych.
- Każdy Klient ma także prawo:
- do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz następujących informacji:
- cele przetwarzania;
- kategorie danych osobowych;
- o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;
- w miarę możliwości – informacja o planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu;
- o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczącego osoby, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania oraz ;
- o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne informacje o ich źródle;
- o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe; z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient ma również prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;
- do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
- wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych w przypadkach określonych w przepisach;
- żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”), jeśli zachodzi jedna z poniższych okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- Klient cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
- Klient wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i sprzeciw ten ma oparcie w obowiązujących przepisach;
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego dziecku zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, gdy:
- Klient kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Klientowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- Klient wniósł sprzeciw zgodnie z obowiązującymi przepisami wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Klienta;
- żądania od Administratora przekazania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, danych osobowych jego dotyczących, które dostarczył Administratorowi, oraz przesłania tych danych innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli:
- przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy; oraz
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz następujących informacji:
- Procedura reklamacyjna
- Reklamacja może być zgłoszona:
- w formie pisemnej – na adres siedziby Administratora, tj.: Polski Związek Pracodawców Budownictwa z siedzibą w Warszawie, ul. Kaliska 23 lok u4, 02-316 Warszawa;
- w formie elektronicznej – na adres e-mail daneosobowe@pzpb.com.pl
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- wskazanie, w jaki sposób doszło do naruszenia ochrony danych osobowych i na czym to naruszenie polega;
- wskazanie danych pozwalających na poinformowanie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku zgłoszenia jednego z żądań określonych w punkcie 8.2 powyżej, reklamacja powinna zawierać:
- treść żądania;
- w razie potrzeby – jego uzasadnienie;
- wskazanie danych pozwalających na poinformowanie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Administrator może poprosić zgłaszającego reklamację o przekazanie dodatkowych informacji, jeśli są one niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia lub żądania.
- W przypadku zgłoszenia jednego z żądań określonych w punkcie 8.2 powyżej, jest ono rozpoznawane zgodnie z postanowieniami dotyczącymi procedury reklamacyjnej. W tym przypadku Administrator może poprosić osobę zgłaszającą żądanie o wykazanie swojej tożsamości w celu zweryfikowania, czy jest ona uprawniona do zgłoszenia tego żądania.
- Reklamacja rozpoznawana jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
- W przypadku, gdy reklamacja wymaga przeprowadzenia dodatkowego postępowania, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.
- Zgłaszający może na każdym etapie uzyskać od Administratora informację o stanie rozpoznania swojej reklamacji.
- Niezwłocznie po rozpoznaniu reklamacji Administrator informuje zgłaszającego o sposobie, w jaki została ona rozpatrzona oraz o działaniach, które zostały podjęte w związku ze zgłoszeniem reklamacji.
- Administrator komunikuje się z osobą zgłaszającą reklamację w formie elektronicznej – na podany przez zgłaszającego reklamację adres e-mail. W przypadku niepodania przez zgłaszającego adresu e-mail, Administrator komunikuje się ze zgłaszającym pisemnie.
- Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od daty otrzymania reklamacji oznacza jej uwzględnienie. Jeżeli Administrator nie podejmuje działań w związku z reklamacją Klienta to niezwłocznie – najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania – Administrator informuje osobę, której dane dotyczą, o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- W przypadku ustalenia w wyniku rozpoznania reklamacji, iż doszło do naruszenia ochrony danych osobowych, Administrator podejmuje działania przewiedziane w obowiązujących przepisach.
- Reklamacja może być zgłoszona:
- Zmiany Polityki Prywatności
- Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 25 maja 2018 roku.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności z ważnej przyczyny, w szczególności w przypadku:
- konieczności dostosowania Polityki Prywatności do przepisów prawa lub decyzji i orzeczeń sądów lub organów władzy publicznej;
- zmiany danych, w tym nazw, adresów, numerów identyfikacyjnych, zamieszczonych w Polityce Prywatności;
- poprawy obsługi Klientów.
- O zmianie Polityki Prywatności Klient zostanie poinformowany poprzez komunikat zamieszczony na Stronie Internetowej lub poprzez przesłanie na adres e-mail Klienta powiadomienia o zmianie Polityki Prywatności.
- Zmiana Polityki Prywatności nie wpływa na przetwarzanie danych osobowych zrealizowane przed dokonaniem tej zmiany.
- Postanowienia końcowe
- Wszelkie zapytania lub kwestie związane z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych należy kierować do Administratora w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznej, na poniższe dane:
- Polski Związek Pracodawców Budownictwa z siedzibą w Warszawie, ul. Kaliska 23 lok u4, 02-316 Warszawa
- kontaktowy adres e-mail: daneosobowe@pzpb.com.pl
- telefon kontaktowy: 22/114-95-26
- Administrator może umieszczać na Stronie Internetowej odnośniki umożliwiające Klientom bezpośrednie przejście na inne strony internetowe. Niniejsza Polityka Prywatności nie obejmuje stron internetowych prowadzonych przez inne podmioty niezależne od Administratora, a Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzanie danych osobowych przez przedmiotowe inne podmioty prowadzące inne strony internetowe.
- W razie wystąpienia sprzeczności niniejszej Polityki Prywatności z przepisami powszechnie obowiązującego prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych, Administrator podejmuje działania w celu dostosowania Polityki Prywatności do wymogów obowiązującego prawa – jednakże nawet w okresie poprzedzającym taką zmianę przepisów Administrator będzie stosował zasady ochrony danych osobowych wynikające z tych przepisów.
- Wszelkie zapytania lub kwestie związane z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych należy kierować do Administratora w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznej, na poniższe dane: