We wczorajszym wydaniu Rzeczpospolitej w artykule redaktora Woźniaka polecamy lekturę wypowiedzi PZPB, OIGD oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR w sprawie sytuacji w segmencie drogowym i waloryzacji kontraktów drogowych.
„– Na straty najbardziej narażone są wszystkie kontrakty pozyskane przez firmy w dołku cenowym w drugiej połowie 2020 r. oraz stare kontrakty sprzed 2019 r.” – mówi dr Damian Kaźmierczak, główny ekonomista PZPB.

PZPB z innymi organizacjami branżowymi pozostaje w dialogu z GDDKiA i Ministerstwem Infrastruktury i apeluje o modyfikację istniejących klauzul waloryzacyjnych (1) zniesienie 5% limitu waloryzacji + wprowadzenie zasady, w której waloryzacji podlega 80-90% wartości kontraktu, a nie, jak to do tej pory, zaledwie 50%. Korzystajmy przy tym z najlepszych wzorców obowiązujących np. w innych krajach europejskich czy w kontraktach Banku Światowego.

Więcej w artykule: https://www.rp.pl/budownictwo/art19084161-branze-budowlana-wyniszczy-nowa-wojna-o-zlecenia