Podczas spotkania przybliżymy Państwu praktyczną stronę ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, z uwzględnieniem także powiązanych z nią aspektów podatkowych.
?Agenda
- skrótowe przedstawienie najważniejszych praktycznych aspektów wskazanej ustawy:
- maksymalne dopuszczalne terminy zapłaty w transakcjach handlowych;
- moment powstania uprawnienia do żądania odsetek;
- maksymalna wysokość odsetek w transakcjach handlowych;
- dopuszczalność przewidzenia w umowie płatności wynagrodzenia w częściach zgodnie z przyjętym harmonogramem (czy i w jakim zakresie można termin płatności wydłużyć poprzez rozłożenie płatności na raty, a kiedy takie postanowienie umowne może być uznane za stanowiące faktyczne obejście prawa);
- omówienie postanowień często stosowanych w praktyce w umowach dotyczących wstrzymania zapłaty części wynagrodzenia do czasu ustalenia istnienia ewentualnych wad w przedmiocie umowy oraz uprawniających zamawiającego do wstrzymania zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy do czasu ustalenia zakresu wzajemnych roszczeń po odstąpieniu od umowy.
W trakcie spotkania poruszone zostaną również zagadnienia związane z aspektami podatkowymi braku terminowych płatności w tym, w szczególności:
- prawa wierzyciela i obowiązki dłużnika w zakresie korekty VAT i CIT;
- transakcje objęte tzw. ulgą na ?złe długi?;
- warunki dokonania korekty VAT i CIT;
- pułapki związane z praktycznym zastosowaniem przepisów podatkowych;
- wybrane orzecznictwo i interpretacje podatkowe dotyczące powyższej problematyki.
?Kogo zapraszamy?
CFO, głównych księgowych, księgowych, doradców podatkowych, radców prawnych, osoby odpowiedzialne za rozliczenia.
?Prowadzący:
Aneta Citko – adwokat w zespole projektów infrastrukturalnych i PZP. Specjalizuje się w obsłudze zarówno wykonawców, jak i zamawiających w procesach inwestycyjnych prowadzonych przez podmioty z branży infrastrukturalnej i związane z gospodarką komunalną. Udziela wsparcia na każdym etapie realizowanych zamierzeń inwestycyjnych, począwszy od postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, jak i w trakcie fazy realizacyjnej, wspiera klientów w relacjach z kontrahentami, instytucjami miejskimi czy instytucjami finansującymi.
Justyna Chmielowska – adwokat i doradca podatkowy, członek zespołu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorców krajowych i zagranicznych w sprawach związanych z bieżącym doradztwem podatkowym. Przygotowuje opinie prawne, wnioski w indywidualnych sprawach podatkowych oraz reprezentuje podatników w sporach przed organami podatkowymi i sądami. Przygotowuje struktury podatkowe w transakcjach fuzji i przejęć, posiada także doświadczenie w projektach due diligence oraz przeglądach podatkowych.
?Zgłoszenie udziału:
– Zgłoszenia rejestrujemy pod linkiem: https://pzpb.sorga.pl/rekrutacja?r=Warsztaty. Przyjęcie zgłoszenia jest potwierdzane odrębnym mailem. Udział w webinarze jest bezpłatny.
– Informacji organizacyjnych udzieli: Eliza Kruppik, e.kruppik@pzpb.com.pl, tel. 607 780 820